فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 1334

آیا شکلات تلخ برای سلامت قلب مفید است؟

کارشناسان تغذیه معتقدند که مصرف شکلات تلخ میتونه به حفظ سلامت قلب کمک کنه! شکلات تلخ از فواید و خواص فراروانی برخورداره اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد٬ از خواص شکلات تلخ میشه به بهبود سلامت قلب٬ کاهش فشارخون٬ مراقبت از پوست٬ درمان کم خونی و افسردگی اشاره کرد ...

وقتی به غذاهای مفید برای قلب فکر می کنید ، ممکن است شکلات فوراً از لیست شما خط بخورد.  اما سالهاست که از این خوشمزه – به ویژه شکلات تلخ – برای سلامتی استفاده می شود.  بنابراین آیا شکلات تلخ در واقع سالم است؟ مطالعات نشان می دهد که شکلات تلخ-هنگامی که حاوی قند و چربی اشباع نشده باشد-در واقع یک شکلات مفید برای قلب است و موارد دیگر. شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان های ضد بیماری است.

آیا شکلات تلخ برای سلامت قلب مفید است؟

مطالعات نشان می دهد که می تواند به کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند. پولینا اودین ، ​​پزشک متخصص قلب در کلینیک اسکریپس می گوید: "خوردن شکلات وقتی شکلات تلخ است سالم است."  "مطالعات نشان می دهد که خوردن منظم مقدار کمی شکلات تلخ می تواند برای سلامتی شما مفید باشد." دکتر اودین ادامه می دهد: "اعتدال کلیدی است."  شکلات تلخ ، مانند دیگر شکلات ها ، هنوز کالری بالایی دارد و می تواند منجر به افزایش وزن شود.  اما در مقادیر کم می تواند در رژیم غذایی متعادل قرار گیرد. "

همچنین ببینید:

درمان های جایگزین برای کلسترول بالا!

 آنتی اکسیدان ها چیست؟

 آنتی اکسیدان ها معمولاً در میوه ها، سبزیجات، آجیل و دانه ها یافت می شوند – از جمله دانه های کاکائو که شکلات از آنها فرآوری می شود.  آنها به مبارزه با التهاب کمک کرده و از سلول های ما در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. رادیکال های آزاد محصول جانبی فرایندهای بیولوژیکی طبیعی در بدن ما هستند ، مانند تنفس و تجزیه غذا ، یا از منبع خارجی مانند دود تنباکو ، سموم یا آلاینده ها ناشی می شوند.  آنها می توانند به سلول ها ، پروتئین ها و DNA آسیب برسانند و به ایجاد بیماری کمک کنند. بدن از آنتی اکسیدان ها برای کاهش یا جلوگیری از اثرات رادیکال های آزاد استفاده می کند.  شکلات های تیره غنی از مواد جامد کاکائو هستند که حاوی فلاوانول هستند.  فلاوانول ها نوعی فلاونوئید هستند-یک ترکیب گیاهی با آنتی اکسیدان های قوی مبارزه با بیماری.

 محققان شواهدی یافته اند که شکلات تلخ می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که خوردن بادام خام، شکلات تلخ و کاکائو ممکن است به کاهش خطر بیماری عروق کرونر کمک کند. مطالعه در مجله انجمن قلب آمریکا نشان داد که این ترکیب تعداد لیپوپروتئین های با چگالی پایین (LDL) را که به دلیل نقشی که در انسداد عروق ایفا می کنند، اغلب "کلسترول بد" نامیده می شود، کاهش داد.

 

 مطالعات دیگر نشان می دهد که شکلات تلخ می تواند در موارد زیر کمک کند:

 چسبندگی پلاکت ها در خون و جلوگیری از ایجاد لخته که می تواند باعث حمله قلبی یا سکته مغزی شود

 پردازش نیتریک اکسید، که به بهبود جریان خون در بدن ، از جمله مغز کمک می کند

 کاهش خطر مقاومت به انسولین ، که خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

 کنترل التهاب مزمن ، که می تواند منجر به بیماری قلبی شود.

 هرچه شکلات تلخ تیره تر باشد ، بهتر است

 قبل از ذخیره کردن شکلات ، به یاد داشته باشید که فقط شکلات تلخ مفید بوده است.  شکلات تلخ بیشترین میزان فلاوانول کاکائو را دارد. دکتر اودین می گوید: "شکلات شیری مزایای مشابهی را نشان نداده است."  "پردازش بسیاری از ترکیبات مفید ، از جمله فلاوانول ها را حذف می کند.  شکلات سفید فلاوانول ندارد و فقط از کره کاکائو ، شکر و شیر تهیه شده است. دکتر اودین ادامه می دهد: "درصد کاکائو مهم است." 

همچنین ببینید:

درمان و پیشگیری از چربی دور قلب!

"برای به دست آوردن بیشترین فلاوانول ، از تخته های شکلات تلخ حداقل 70 درصد کاکائو استفاده کنید.  اما اطمینان حاصل کنید که بخش های خود را محدود کنید. " به خاطر داشته باشید که هر چه درصد مواد جامد کاکائو بیشتر باشد ، میزان فلاونول های کاکائو بیشتر است ، اما طعم تلخ آن نیز بیشتر است.  دکتر اودین توصیه می کند: "سعی کنید یک تکه کوچک بگیرید و بگذارید به آرامی در دهان شما ذوب شود."  "فقط یک لقمه در روز تنها چیزی است که شما نیاز دارید تا از مزایای قلبی عروقی استفاده کنید." یک شکلات تیره استاندارد حاوی حدود 600 کالری و 24 گرم قند است.  شکلات شیری تقریباً به همان میزان کالری دارد ، اما دو برابر قند دارد.

 دکتر اودین می گوید: "افراط در غذا هیچ لطفی به قلب شما نمی کند."  اضافه وزن باعث می شود قلب شما فقط برای انجام وظیفه بسیار سخت تر عمل کند و خطر فشار خون بالا ، کلسترول بالا و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد. " برای حداکثر سود ، طعم خود را برای شکلات تلخ با یک شیوه زندگی سالم ترکیب کنید.

 "ورزش کنید ، وزن سالم داشته باشید و در مورد سایر عوامل خطر که ممکن است بر سلامت قلب شما تأثیر بگذارد ، با پزشک خود مشورت کنید."

 

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

منابع:

scripps

دیدگاه تان را بنویسید

 

x