فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 1328

عفونت لگنی در زنان(PID)

بیماری التهابی لگنی عفونت اندام های تولید مثل در زنان است. عفونت درمان نشده در واژن یا دهانه رحم ممکنه منجر به ایجاد عفونت لگنی بشه!!!این بیماری میتونه مشکلاتی از جمله درد مزمن٬ناباروری و کمر درد ایجاد کند ...

بیماری التهابی لگن یا PID ، عفونت اندام های دستگاه تناسلی زنان است.  آنها شامل رحم ، تخمدان ها ، لوله های فالوپ و دهانه رحم هستند.  معمولاً ناشی از عفونت های مقاربتی (STI) مانند کلامیدیا یا سوزاک است و با آنتی بیوتیک درمان می شود.

عفونت لگنی در زنان(PID)

 

 ممکن است در ابتدا علائم PID را متوجه نشوید.  اما با بدتر شدن عفونت ، می توانید موارد زیر را داشته باشید:

 درد در ناحیه تحتانی شکم و لگن

 ترشحات شدید از واژن با بوی نامطبوع

 خونریزی بین پریودها

 درد هنگام رابطه جنسی

 تب و لرز

 درد هنگام ادرار کردن یا زمان سختی برای رفتن

 در صورت داشتن هر کدام از این موارد فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

همچنین ببینید:

رابطه جنسی بعد از زایمان!

در صورت عدم درمان PID می تواند مشکلات جدی ایجاد کند.  به عنوان مثال ، ممکن است برای باردار شدن مشکل داشته باشید یا در ناحیه لگن خود درد داشته باشید که از بین نمی رود. در برخی موارد ، PID می تواند علائم شدیدتری را به همراه داشته باشد و شما باید به اورژانس بروید. در صورت داشتن موارد زیر بلافاصله از پزشک کمک بگیرید:

 درد شدید در ناحیه تحتانی شکم

 علائم شوک ، مانند غش کردن

 استفراغ

 تب بالاتر از 101 درجه فارنهایت

 برخی از این موارد همچنین می توانند نشانه های سایر بیماری های جدی پزشکی مانند آپاندیسیت یا حاملگی خارج رحمی (حاملگی که خارج از رحم اتفاق می افتد، به احتمال زیاد در لوله فالوپ) باشد.  برای این موارد نیز فوراً به کمک پزشکی احتیاج دارید.

 درمان فوری عفونت آمیزشی می تواند به شما در جلوگیری از PID کمک کند. علائم عفونت آمیزشی بسیار شبیه علائم PID است. آنها شامل ترشحات شدید از واژن با بوی نامطبوع، درد هنگام ادرار کردن و خونریزی بین پریودها هستند.

 به محض مشاهده هر یک از این موارد با پزشک خود تماس بگیرید تا احتمال PID شما کاهش یابد.

 

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

منابع:

webmd

دیدگاه تان را بنویسید

 

x