فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 441

فواید شیرین بیان برای دیابتی ها

یک رژیم غذایی سالم به خوبی میتواند به بدن در مقابله با بیماری های مزمن مانند دیابت کمک می کند. میزان تأثیر بیماری دیابت در افراد روز به روز در حال افزایش است و لذا درمان و جلوگیری از آن خواستار راه حل های مناسب است.....

یک رژیم غذایی سالم به خوبی میتواند به بدن در مقابله با بیماری های مزمن مانند دیابت کمک می کند. میزان تأثیر بیماری دیابت در افراد روز به روز در حال افزایش است و لذا درمان و جلوگیری از آن خواستار راه حل های مناسب است. جدا از داروها ، رژیم غذایی متنوع با غذاهایی که به کاهش سطح قند خون کمک می کنند ، روش ایده آلی برای مقابله با این بیماری هستند. اتخاذ یک رژیم غذایی سالم و سرشار از فیبر و پروتئین به ثبات قند خون کمک می کند. حتماً در رژیم غذاییتان به میزان کافی سبزیجات ، میوه و آجیل فصلی داشته باشید. شما همچنین می توانید از برخی گیاهان در رژیم غذایی مناسب برای دیابت خود استفاده کنید. شیرین بیان یکی از گیاهانی است که به دلیل خاصیت ضد دیابتی آن شناخته شده است.

فواید شیرین بیان برای دیابتی ها

چگونه شیرین بیان به مدیریت سطح قند خون کمک می کند؟

شیرین بیان ادویه ای برای رفع سرماخوردگی و سرفه است. ترکیبات ضد التهابی آن به بهبودی احتقان بینی کمک می کند و و با مصرف آن از هر دردی رهایی می یابد. این گیاه همچنین به اثرگذاری برتحریک هضم و مدیریت عفونت های تنفسی نیزمعروف است. برخی از مطالعات همچنین ادعا کرده اند که ممکن است به حفظ سطح فشار خون شما نیز کمک کند.

همچنین ببینید:

تاثیر مخرب سیگار و قلیان روی دیابتی ها

براساس گفته های محققان "این ماده ضد میکروبی و آنتی اکسیدان در درمان سندرم متابولیک (گروهی از عوامل خطرساز که می تواند منجر به دیابت و بیماری های قلبی شود) کمک می کند." علاوه بر این در گزارشات ذکر شده است که مقادیر کمی از شیرین بیان حتی می تواند به کاهش میل مصرف قند و شیرینی کمک کند.

به گفته انجمن دیابت آمریکا ، ریشه شیرین بیان حاوی آمورفروتین ها است که به عنوان ماده ای با خاصیت ضد دیابتی شناخته شده اند. آمورفروتین ها همچنین بسیاری از خواص ضد التهابی را به همراه دارند که به حفظ شرایط مرتبط با دیابت کمک می کند.برای کسانی که می دانند چگونه از این گیاه استفاده کنند ، یکی از موثرترین راه ها ، دم کردن شیرین بیان در چای است. این نوشیدنی کم کالری جایگزین بسیار خوبی برای نوشابه های گازدار است که می تواند برای وضعیت سطح قند خون شما مضر باشد.

در اینجا نحوه تهیه چای شیرین بیان برای دیابت آورده شده است:

۱.دو فنجان آب را بجوشانید.

۲.یک قاشق چایخوری ریشه شیرین بیان را به آب در حال جوش اضافه کنید و بگذارید بماند و سپس بعد از ۳ الی ۴ دقیقه آن را صاف کند.

۳. آنرا از صافی عبور داده و داخل فنجان بریزید.

در صورت تمایل می توانید دارچین را نیز به این چای اضافه کنید. دارچین همچنین دارای اثرات ضد دیابتی زیادی است. اما بیش از ۲ الی ۳ فنجان از این چای را در طول روز ننوشید.

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

منابع:

ndtv

دیدگاه تان را بنویسید

 

x