فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 277

دیابت و قاعدگی!

چند روز قبل از شروع قاعدگی ، ممکن است متوجه شوید که قند خون شما بالاتر از حد معمول است (شاید حتی خیلی بیشتر). شما در بدنتان استروژن و پروژسترون دارید...

چند روز قبل از شروع قاعدگی ، ممکن است متوجه شوید که قند خون شما بالاتر از حد معمول است (شاید حتی خیلی بیشتر). شما در بدنتان استروژن و پروژسترون دارید. به طور کلی ، عدم تعادل این هورمون ها قبل از قاعدگی باعث افزایش مقاومت به انسولین می شود در بعضی از خانم ها هم برعکس است و باعث حساسیت به انسولین. اگر به دیابت نوع ۱ مبتلا هستید ، ممکن است متوجه شوید که دوره های قاعدگی شما طولانی تر است و خون ریزی شما نسبت به زنانی که دیابت ندارند ، سنگین تر است.

دیابت و قاعدگی!

سطح بالاتر قند خون همچنین می تواند خطر ابتلا به عفونت مخمری را افزایش دهد.

آنچه شما می توانید انجام دهید:

• یکی از بهترین راههای مقابله با نوسانات قند خون ماهانه ، پیگیری آنهاست. به عبارت دیگر ، وضعیت چرخه قاعدگی و چگونگی پاسخ بدنتان در این دوره به قند خون را بررسی کنید و آن را برای خوتان در جایی ثبت کنید. یک تقویم می تواند برای این کار مناسب باشد و بله ، برنامه هایی هم هستند که قابل نصب بر روی گوشی موبایل شما هستند . ازآنها هم میتوانید برای این کار استفاده کنید. کشف الگوها ممکن است چند ماه طول بکشد.

• اگر به خصوص دچار نوسان قندهای خون هستید ، استفاده از دستگاه مانیتورینگ قند خون مداوم (CGM) را برای خودتان تهیه کنید. CGM سطح گلوکز را در طول شبانه روز اندازه گیری می کند ، و در هر لحظه میزان قند خون شما را نشان میدهد و به شما و و تیم مراقبت های بهداشتی شما کمک می کند تا روند نوسانات قند خونتان را تشخیص دهید.

• هنگامی که "تفاوت ها و تاثیرات ظریف" چرخه قاعدگی خود را بر وضعیت قند خونتان شناسایی کردید ، در مورد اقداماتی که می توانید انجام دهید با مشاور دیابت خود مشورت کنید. به عنوان مثال اگر انسولین مصرف می کنید ، احتمالاً باید دوز خود را افزایش دهید. چقدر و برای چه مدت آن به چرخه شما بستگی دارد. اگر مبتلا به دیابت نوع ۲ هستید و انسولین مصرف نمی کنید ، ممکن است نیاز به تنظیم دارویی داشته باشید .

• تمرکز بر تنظیم سبک زندگی ، همچنین فعالیت بدنی ، کاهش کربوهیدرات ها ، کنار آمدن با استرس  و خواب کافی نیز در این زمان و روند می تواند کمک کننده باشد.

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

دیدگاه تان را بنویسید

 

x