فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 219

ارتباط بین مدت زمان خواب و سطح A1C در نوع ۲ و پیش دیابت

مطابق تحقیقات جدیدی که در ژورنال Diabetes Care منتشر شده است بزرگسالانی که به دیابت مبتلا نیستند یا دیابت نوع ۲ درمان نشده ای دارند ........

مطابق تحقیقات جدیدی که در ژورنال Diabetes Care منتشر شده است بزرگسالانی که به دیابت مبتلا نیستند یا دیابت نوع ۲ درمان نشده ای دارند و هر شب کمتر از ۵ ساعت یا بیشتر از  ۸ ساعت می خوابند ، معمولاً نسبت به افرادی که بین ۷ تا ۸ ساعت می خوابند سطح A1C بالاتری دارند.

ارتباط بین مدت زمان خواب و سطح A1C در نوع ۲ و  پیش دیابت

محققان در این مطالعه  ۹۶۲ فرد شرکت کننده که بین ۲۰ تا ۶۵ سال سن داشتند را ارزیابی کردند ، این افراد یا به پیش دیابت مبتلا بودند و یا ابتلایشان به دیابت به تازگی تشخیص داده شده بود. سطح گلوکز خون این افراد از طریق آزمایش A1C و آزمایش تحمل گلوکز خوراکی (OGTT) بررسی شد. و همچنین طول مدت و کیفیت خوابشان نیز با استفاده از پرسشنامه مشخص شد.

محققان دریافتند که از نظر آماری افرادی که هر شب بین ۷ تا ۸ ساعت می خوابند به نسبت کسانی که مدت زمان کمتر و یا بیشتری از این حد را میخوابند سطح A1C کمتری دارند . به طور متوسط ​​، کسانی که ۷ الی ۸ ساعت می خوابند سطح A1C ۵.۷۴٪ دارند ، این عدد برای کسانی که ۵ ساعت و یا کمتر میخوابند  ۵.۸۴٪  است و برای کسانی که بیش از ۸ ساعت می خوابند ۵.۸۵٪ است.

"اگر افراد تلاش کنند که به طور متوسط ​​ بین ۶ و نیم تا ۷ و نیم ساعت خواب داشته باشند ، این امر می تواند وضعیتی سالم تر از خواب بیش از حد یا خواب کمتر از ۵ برایشان فراهم کند.  به گفته ی دکتر بابک مخلصی: "یافته های ما تاکنون نمیتواند تمام سوال ها را پاسخ بدهد. سوال بعدی این است که ، اگر شما برای کمک به بهبود خواب مداخله ای انجام می دهید ، آیا این مداخله می توانید تأثیری بگذارید؟ این سوالی است که باید در مراحل بعد به پاسخ آن دست یابیم. "

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

دیدگاه تان را بنویسید

 

x