فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 1327

آنتی هیستامین های طبیعی برای بند آوردن آبریزش بینی!

آنتی هیستامین ها داروهایی هستند که اغلب افراد اون رو برای درمان آبریزش بینی میشناسند و استفاده میکنند.برخی مواد طبیعی میتونند در رفع حساسیت های فصلی ٬ آبریزش بینی و ... مفید باشند ...

آبریزش بینی توسط بینی و بافت های اطراف و رگ های خونی تولید می گردد.افراد مبتلا به آلرژی ممکن است با استفاده از عصاره های گیاهی طبیعی و غذاهایی که به عنوان آنتی هیستامین عمل می کنند، تسکین پیدا کنند.

آنتی هیستامین های طبیعی برای بند آوردن آبریزش بینی!

 

آنتی هیستامین ها موادی هستند که فعالیت هیستامین را در بدن مسدود می کنند. هیستامین نوعی فرستنده عصبی است که بدن در طی فرآیند واکنش های آلرژیک تولید می کند و باعث علائم آلرژی مانند عطسه، خارش چشم و خارش گلو می شود.

همچنین ببینید:

جراحی زیبایی بینی ؛ دلایل، خطرات و انواع آن

داروهای آنتی هیستامین بدون نسخه (OTC) و تجویزی برای تسکین علائم موثر هستند، اما می توانند عوارض جانبی مانند خواب آلودگی و حالت تهوع ایجاد کنند. در نتیجه، برخی از افراد مایل هستند جایگزین های طبیعی را امتحان کنند.

 

1. ویتامین C

ویتامین C سیستم ایمنی را تقویت می سازد. همچنین به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی عمل می کند.طبق یک مطالعه در سال 2018 بر روی ویتامین C در درمان آلرژی، استرس اکسیداتیو نقش کلیدی در بیماری های آلرژیک دارد. از آنجایی که ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی و ضد التهاب است، ممکن است به عنوان یک درمان برای آلرژی عمل کند.محققان مشاهده کردند که دوزهای بالای ویتامین C داخل وریدی علائم آلرژی را کاهش می دهد. آنها همچنین گزارش دادند که کمبود ویتامین C ممکن است منجر به بیماری های مرتبط با آلرژی شود.

ویتامین C در بسیاری از میوه ها و سبزیجات وجود دارد، از جمله:

فلفل دلمه ای

کلم بروکلی

گل کلم

میوه های خانواده مرکبات

کیوی

توت فرنگی

گوجه فرنگی و آب گوجه فرنگی

 

2. باتربور

عصاره گیاه باتربور از درختچه ای است که در آسیا، اروپا و برخی از مناطق آمریکای شمالی می روید. مردم اغلب برای درمان میگرن و تب یونجه، که به عنوان رینیت آلرژیک نیز شناخته می‌شود٬ از آن استفاده میکنند.علاوه بر این برای دردهای معده، سرفه و تنگی نفس موثر است.

با توجه به مرکز ملی سلامت، باتربور ممکن است دارای اثرات آنتی هیستامین باشد.

اما ممکن است عوارض جانبی مانند:

مشکلات تنفسی

اسهال

خواب آلودگی

خستگی

سردرد

خارش چشم

عصاره‌های خام گیاه باتربور حاوی ترکیبات خاصی به نام آلکالوئیدها هستند که می‌توانند باعث آسیب کبد و سرطان شوند. با این حال هیچ مطالعه ای در مورد اثرات طولانی مدت استفاده از این محصولات بررسی نشده است.عصاره این گیاه همچنین می تواند باعث واکنش های آلرژیک در افرادی شود که به گل داوودی، گل همیشه بهار و بابونه حساسیت دارند.

3. بروملین

بروملین آنزیمی است که در هسته و آب آناناس یافت می شود و به عنوان مکمل نیز موجود است.بروملین یک درمان طبیعی محبوب برای تورم یا التهاب به ویژه سینوس ها و پس از جراحت یا جراحی است. تحقیقات روی موش‌ها نشان می‌دهد که بروملین می‌تواند حساسیت آلرژیک و بیماری آلرژیک راه‌های هوایی را به لطف خواص ضدالتهابی و ضد حساسیت آن کاهش دهد.

در برخی از افراد، مکمل خوراکی بروملین ممکن است باعث عوارض جانبی شود؛ مانند:

تغییرات در قاعدگی

ناراحتی گوارشی

افزایش ضربان قلب

افرادی که به آناناس حساسیت دارند باید از مصرف بروملین اجتناب کنند.

 

4. پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم هایی هستند که ممکن است با کمک به بدن در حفظ تعادل سالم باکتری های روده، فوایدی برای سلامتی داشته باشند. پروبیوتیک ها ممکن است سیستم ایمنی فرد را تقویت کرده و به بدن در مبارزه با آلرژی کمک کند.

همچنین ببینید:

سرفه خشک چیست؟ (دلایل، علائم و درمان سرفه)

5. کوئرستین

کوئرستین فلاونولی است که در بسیاری از گیاهان و غذاها یافت می شود. تحقیقات نشان می دهد که افزودن کوئرستین به رژیم غذایی ممکن است به کاهش علائم آلرژی کمک کند.

کورستین می تواند دارای خواص ضد حساسیت و آنتی هیستامین باشد.

در یک مطالعه حیوانی، محققان دریافتند که کوئرستین می‌تواند اثرات تنفسی آلرژی را در موش‌ها با کاهش التهاب راه‌های هوایی کاهش دهد.با این حال، شواهد برای اثربخشی آن متفاوت است، و شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد کوئرستین می‌تواند رینیت آلرژیک را تسکین دهد.

کوئرستین به طور طبیعی در بسیاری از غذاها و گیاهان وجود دارد، از جمله:

سیب

انواع توت ها

چای سیاه

کلم بروکلی

انگور

چای سبز

فلفل

پیاز قرمز

با این حال، مصرف مکمل‌های کوئرستین در درمان آلرژی بهتر از خوردن غذاهای حاوی آن عمل می‌کند. این به این دلیل است که غذاها حاوی مقادیر قابل توجهی کمتر فلاونوئید هستند.

کوئرستین به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر است. ممکن است باعث سردرد و سوزن سوزن شدن در بازوها و پاهای برخی افراد شود. دوزهای بسیار بالا، به ویژه زمانی که طولانی مدت مصرف شوند، ممکن است باعث آسیب کلیه شوند.

 

سایر درمان های طبیعی

شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد محصولات طبیعی زیر می توانند به علائم رینیت آلرژیک کمک کنند:

گون

عصاره هسته انگور

اسیدهای چرب امگا 3

گزنه

عصاره پوست درخت کاج دریایی فرانسوی

اسپیرولینا

 

درمان های جایگزین آلرژی

اگر آنتی هیستامین های طبیعی علائم آلرژی فرد را کاهش ندهند، ممکن است نیاز به جایگزین داشته باشند.

روش های دیگر برای درمان و پیشگیری از علائم آلرژی عبارتند از:

اجتناب از عامل حساسیت زا

اجتناب از آلرژی معمولاً اولین خط دفاعی در برابر علائم است. سعی کنید آلرژن را شناسایی کنید، که ممکن است گرده، شوره حیوانات خانگی یا کپک باشد و قرار گرفتن در معرض آن را تا حد امکان کاهش دهید.

 

داروها

داروهای آلرژی می توانند باعث آرام شدن واکنش سیستم ایمنی بدن به آلرژن شوند. آنتی هیستامین ها با تجزیه هیستامین در بدن عمل می کنند.

داروهای آنتی هیستامین می توانند علائمی مانند عطسه، خارش چشم و فشار سینوسی را کاهش دهند.

داروهای آلرژی بدون نسخه یا با نسخه در دسترس هستند و عبارتند از:

داروهای خوراکی

مایعات

اسپری های بینی

قطره چشم

ایمونوتراپی

افراد مبتلا به آلرژی شدید ممکن است از ایمونوتراپی بهره مند شوند. این درمان همچنین در صورتی مناسب است که داروهای آلرژی علائم را تسکین ندهند.

ایمونوتراپی توسط متخصص انجام می گیرد. برای افراد مبتلا به آلرژی به گرده، پزشکان ممکن است ایمونوتراپی زیرزبانی را توصیه کنند که این شامل قرار دادن یک قرص زیر زبان است تا زمانی که حل شود.

 

نتیجه کلی

زندگی با آلرژی می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص زمانی که علائم در بدترین حالت خود هستند. هنگام مواجهه با علائم آلرژی از پزشک کمک و راهنمایی بخواهید.

برخی از مواد طبیعی می توانند خواص آنتی هیستامینی داشته باشند، به این معنی که می توانند مواد شیمیایی که باعث علائم آلرژی می شوند را تجزیه کنند. شواهد بیشتری لازم است تا بفهمیم این درمان های طبیعی چقدر موثر هستند.

برای بهترین شانس تسکین، سعی کنید قرار گرفتن در معرض آلرژن را محدود کنید یا از آن اجتناب کنید. تکنیک های خوب مراقبت از خود را تمرین کنید و از آنتی هیستامین های طبیعی استفاده کنید.

از آنجایی که سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مکمل‌ها را تنظیم نمی‌کند و داروهای طبیعی می‌توانند با برخی داروها تداخل داشته باشند، قبل از شروع هر مکمل یا داروی گیاهی جدید با پزشک مشورت کنید.

 

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

منابع:

healthline

دیدگاه تان را بنویسید

 

x