فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 132

بررسی عادات رابطه خودشیفتگان!

بر اساس تحقیقات جدیدی که در مجله Personality and Individual Differences منتشر شده است ، خودشیفتگان ارتباط عاشقانه با دیگر خودشیفتگان را ترجیح می دهند....

بر اساس تحقیقات جدیدی که در مجله Personality and Individual Differences منتشر شده است ، خودشیفتگان ارتباط عاشقانه با دیگر خودشیفتگان را ترجیح می دهند.

خودشیفته

تیمی از دانشمندان به سرپرستی مارسین زاجنکوفسکی از دانشگاه ورشو در لهستان شواهدی را برای آنچه محققان "جفت گیری تطبیقی" یا تمایل به برقراری روابط عاشقانه با افرادی که دارای خصوصیات مشابه خود هستند ، در نمونه ۱۵۰ دگرجنسگرای لهستانی یافتند. زوج ها که به طور خاص ، افرادی بودند که از نظر شخصیت خودشیفتگی امتیاز بالایی کسب کرده بودند ، با افرادی که آنها هم نمره بالایی از خودشیفتگی دارند همراه می شوند ، در حالی که افرادی که از نظر خودشیفتگی امتیاز کمی دارند ، تمایل دارند که با افرادی که انها هم خودشیفتگی کمتری دارند ، باشند.

تحقیقات قبلی اشاره داشتند که چنین رابطه ای ممکن است وجود داشته باشد ، اما این مطالعه شواهد قانع کننده تری را نشان می دهد که خودشیفتگان واقعا ممکن است تمتیل به ارتباط جدی با یکدیگر داشته باشند.

نویسندگان این مطالعه می گویند: "ما توانستیم فرضیه خود را در مورد جفت گیری طبقه بندی شده ی خودشیفتگان اثبات کنیم که با یافته های قبلی نیز سازگار است." "بنابراین ، نتایج ما ادبیات گسترده تر سازگاری در زمینه روابط عاشقانه ، و همچنین ادبیات خاص خودشیفتگی و سازگاری در آن طبقه را نیز تأیید می کند. در واقع خودشیفته ها به دنبال شرکای احتمالی مشابه خودشان هستند یعنی بیشتر خود محور هستند تا دیگران گرا. "

برای رسیدن به این نتیجه ، روانشناسان ۱۵۰ زوج لهستانی دگرجنس گرا را که ۳۲ درصد آنها متاهل بودند ، استخدام کردند تا در یک مطالعه حضوری شرکت کنند. از شرکت کنندگان خواسته شد مقیاسی را اندازه گیری کنند که "خودشیفتگی باشکوه" ، یا تمایل به ابراز تسلط بین فردی ، عزت نفس بالا و ارزیابی توانایی های فردی را با مواردی مانند "من استعداد طبیعی برای تأثیرگذاری بر مردم دارم" و یا " دوست دارم از من تعریف شود ، مشخص میشد.

دانشمندان میزان خصوصیات شخصیتی خودشیفتگان را محاسبه کردند و سپس این نمرات را با نمرات شریک زندگی شان مقایسه کردند. آنها رابطه تقریباً معناداری بین سطح خودشیفتگی شخص و سطح خودشیفتگی شریک زندگی اش پیدا کردند ، که حاکی از وجود جفت گیری طبقه بندی شده در میان خودشیفتگان است.

این تنها چیزی نبود که آنها پیدا کردند. آنها همچنین از شرکت کنندگان خواستند که یک آزمون کوتاه هوشی را نیز بدهند و سطح هوششان که توسط خودشان ارزیابی شده را گزارش دهند. چهار یافته دیگر از این پرسش نامه حاصل شد ، که در زیر شرح داده شده است :

۱. خودشیفتگان سطح هوش خود را بیش از حد واقعی اش ارزیابی می کنند.

این یافته با تحقیقات گذشته مطابقت دارد که نشان می دهد خودشیفتگان به احتمال زیاد خود را باهوش تر می دانند. دانشمندان همچنین دریافتند که خودشیفتگان زن و مرد به طور مساوی بیش از حد بزرگنمایی می کنند.

۲.  زنان خودشیفته در آزمون های هوش نمره بالاتری کسب کردند.

محققان شواهدی یافتند که نشان می دهد زنان خودشیفته ممکن است در حقیقت نسبت به زنان غیر خودشیفته از هوش بیشتری برخوردار باشند. این الگو برای مردان یافت نشد.

۳. زنان خودشیفته تمایل داشتند که در کنار مردانی باشند که تصور می کنند باهوش هستند.

دانشمندان دریافتند که موضوع داشتن یک شریک باهوش برای زنان خودشیفته نسبت به مردان خودشیفته از اهمیت بیشتری برخوردار است. این ممکن است به این دلیل باشد که مردان بیشتر بر اساس جذابیت جسمی و کمتر بر اساس هوش ، شریک زندگی شان را انتخاب می کنند.

۴. زوج های خودشیفته کمتر یا بیشتر از زوج های دیگر خوشبخت نبودند.

جالب اینجاست که محققان هیچ مدرکی در رابطه با خودشیفتگی و رضایت از رابطه پیدا نکردند. ( رضایت از رابطه چیست؟ میزان رضایت شریک زندگی در یک رابطه.)

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

منابع:

psychologytoday

دیدگاه تان را بنویسید

 

x