فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 2041

آشنایی با قرص گلورنتا برای افراد دیابتی

گلورنتا دارویی هست که وقتی می‌خورید ادرار زیاد می‌شود، وزن کم می‌شود، فشار را کمی پایین می‌آورد، قند را پایین می‌آورد...

آشنایی با قرص گلورنتا

گلورنتا داروی عجیبی نیست، گلورنتا همان گلوریپا هست که چندین سال هست در ایران آمده و استفاده شده که هم برای قند مفید هست هم برای قلب مفید هست (جلوی عوارض قلبی را می‌گیرد).

آشنایی با قرص گلورنتا برای افراد دیابتی

 

دارویی هست که وقتی می‌خورید ادرار زیاد می‌شود، وزن کم می‌شود، فشار را کمی پایین می‌آورد، قند را پایین می‌آورد.

داروی گلوریپا را در دنیا با یک خانواده دیگه از داروها به نام لیناگلیپتین ترکیب کردند (یعنی دو دارو تبدیل به یک دارو شد)، به نام گلورنتا که ترکیب لیرنتا و گلوریپا با هم به صورت گلورنتا در آمد که خیلی از اساتید این دارو را تجویز می‌کنند و داروی فوق العاده ای هست.

همچنین ببینید:

بررسی قرص های دیابت

 

دارویی هست که a۱c را بین ۱/۵ تا ۲ درصد پایین می‌آورد و فرد را لاغر می‌کند و فشار را کنترل می‌کند همچنین عوارض قلبی عروقی و عوارض عروق مغز را کم می‌کند.

دارویی هست که پزشکان معمولاً در وعده صبح می‌دهند زیرا ادرار را افزایش می‌دهند، که بیمار در طول خواب زیاد به دستشویی نرود.

دارویی هست که یک بار در روز باید تجویز شود ولی بعضی پزشکان متأسفانه عجله میکنند و مثلا گلورنتا را روزی دو عدد تجویز می‌کنند، گلوریپا و گلورنتا و گلوتریا روزی یک عدد فقط باید تجویز بشود مگر زمانی که دز آن پایین باشد.

مثلا گلوتریا ۲/۵ هزارش را روزی دو عدد هم تجویز می‌کنند ولی اصولاً این داروهای گلورنتا و گلوریپا باید روزی یک عدد تجویز بشود.

داروهایی هم که A۱c را پایین می‌آورد، مثلاً گلورنتا چون دو تا قرص را با هم ترکیب کردند به صورت یک قرص می‌تواند a۱c را تا حدود ۱ تا ۱/۵ پایین بیاورد و فرد را لاغر میکند و عوارض کبد چرب را برمیگرداند که خیلی مهم است و یکی از فواید بسیار مهم آن برای بیماران کلیوی هست، یعنی اگر دیابتی ها مشکلات کلیوی دارند و یک مقدار نارسایی کلیه دارند، کار کردشان بین ۳۰ تا ۶۰ درصد هست یا پروتئین دفع می‌کنند که جزء عوارضی هست که بیماران کلیوی دارند و بیماران دیابتی می‌دانند میکروالبومین نوری جز عوارضی هست که سالها است ما داروی جدیدی برای آن نداشتیم.

گلورنتا دارویی هست که عوارض کلیوی را هم برمی‌گرداند و باعث معجزه می‌شود و خیلی خوشحال هستیم که در ایران موجود است و مردم دارند استفاده می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

x