فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 250

گروه های آموزش روان برای خود مدیریتی دیابت!!

شما می توانید حضور در جلسات آموزش روان فردی ، آموزش روان گروهی یا ترکیبی از هر دو را انتخاب کنید. ترکیبی از آموزش فردی و گروهی ممکن است موثرترین رویکرد باشد که منجر به کاهش چشمگیر سطح هموگلوبین HbA1c میشود...

شما می توانید حضور در جلسات آموزش روان فردی ، آموزش روان گروهی یا ترکیبی از هر دو را انتخاب کنید. ترکیبی از آموزش فردی و گروهی ممکن است موثرترین رویکرد باشد که منجر به کاهش چشمگیر سطح هموگلوبین HbA1c میشود.

"گروه ها به طور کلی افراد را پشتیبانی آموزشی ، اجتماعی و عاطفی می کنند." از دیگر مزایای آن می توان به نرمال سازی ، تشویق و مشارکت اقتصادی اشاره کرد.

گروه های آموزش روان برای خود مدیریتی دیابت!!

• عادی سازی: شنیدن اینکه سایر افراد دیابتی نیز چنین موضوعاتی دارند می تواند باعث آرامش شود ، همچنین درک اینکه شما در مواجهه با چالش های خاص تنها نیستید. بسیاری از افراد با ملاقات با دیگران که در همان شرایط هستند ، احساس آرامش می کنند.

• تشویق: افراد دیابتی می توانند نکات و ترفندهایی برای مدیریت بهتر به اشتراک بگذارند. اعضای گروه همچنین می توانند راه حل های خود را برای مشکلات مشترک به یکدیگر منتقل کنند.

فلوشیپ: افراد مبتلا به دیابت در مورد یک مسئله مشترک بهداشتی پیوند مشترک دارند. سایر اعضای گروه ممکن است به عنوان الگو در هنگام بحث در مورد نحوه موفقیت در مدیریت مراقبت از خود صحبت کنند.

در آموزش روان گروهی ، افرادی را پیدا خواهید کرد که دارای همان شرایط پزشکی اما شخصیت متفاوت ، تجارب زندگی و سوابق اقتصادی – اجتماعی متفاوتی هستند. تنوع گروه می تواند مفید باشد. اگرچه ممکن است اعضا با یکدیگر بسیار متفاوت باشند ، اما همه افراد در این گروه مسائل بهداشتی یکسانی را رعایت می کنند ، از رژیم غذایی و نگرانی های مربوط به وزن گرفته تا ترس از افت قند خون.لذا داشتن فرصت برای به اشتراک گذاشتن تجربیات می تواند بسیار مفید باشد.

آیا گروه های آموزش روان موثر هستند؟

تحقیقات تجزیه و تحلیل ۴۷ مطالعه در مورد اثربخشی آموزش خودمدیریتی مبتنی بر گروه در میان افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان می دهد که این نوع مداخله منجر به نتایج بهتر در روند سلامتی فرد می شود. به طور خاص ، آموزش مبتنی بر گروه منجر به کاهش سطح HbA1c و بهبود نتایج سطح تری گلیسیرید ، قند خون ناشتا ، دور کمر ، وزن بدن و دانش دیابت شده است. علاوه بر این ، آموزش از طریق تعاملات گروهی به جای اطلاعات مکتوب ، ارتباطاتی را تشویق می کند که می توانند نیاز مهم روانشناختی به نام ارتباط ، احساس احترام ، درک و مراقبت توسط دیگران را برطرف کنند. این به نوبه خود می تواند انگیزه اعضای گروه را برای خود مدیریت افزایش دهد.

یک رژیم خودمدیریتی که به درد شما بخورد

مهمترین نکته ای که هنگام جستجوی گروه آموزش روان خود باید به خاطر بسپارید این است که اطمینان حاصل کنید که این گروه توسط یک پزشک بالینی باتجربه و ماهر در ارائه دانش آن به روشی که شما به راحتی درک کنید ، تسهیل می شود. مجری باید در حفظ تعامل گروهی تبحر داشته باشد ، فضایی را ایجاد کند که در آن راحت و ایمن باشید و نظرات خود را بیان کنید. علاوه بر این ، مجری باید بتواند:

• شما را به عنوان یک فرد کامل درک کند تا بتواند به رشد نقاط قوت و مقاومت شما کمک کند.

• پشتیبانی عاطفی و راهنمایی و همچنین اطلاعات مربوط به شرایط شما را به شما ارایه دهد.

• به شما در ارتقا عادات روزمره سالم مانند ورزش منظم ، بهداشت خواب ، تغذیه مناسب و راههای جلب حمایت از دوستان و خانواده تان یاری دهد

شکستن یک افسانه پایدار

باورهای غلطی در مورد گروههای آموزش روان وجود دارد. یکی از این موارد این است که ، در مقایسه با گروه های درمانی یا مشاوره ، گروه های آموزش روان مداخلات "واقعی" نیستند. اما اینگونه نیست. گروه های آموزش روان درمانی مداخلات واقعی با هدف مشخص و اهداف مشخص هستند. برای اطمینان از تحقق این اهداف ، اعضا باید متعهد و مایل به مشارکت کامل باشند. آنها باید در مورد ایده ها ، تجربیات و افکار خود در مورد زندگی با دیابت صریح باشند.

"برخی از افراد ممکن است از حضور در آموزش روان به صورت گروهی احساس ناراحتی کنند ، زیرا معتقدند که به اندازه مداخلات روانشناختی فردی موثر نیست." با این حال ،آموزش روان مبتنی بر گروه به همان اندازه که آموزش روان فردی نیز عمل می کند موثر است. "تحقیقات نشان داده است که تأثیر آموزش روان گروهی ، بر افرادی که دیابت و علائم افسردگی خفیف تا متوسط ​​دارند ، به بهبود افسردگی و همچنین بهبودهای قابل مقایسه در مقادیر A1C پس از دوره های پیگیری شش و ۱۲ماهه منجر شده است.

کشف آموزش روان گروهی

آموزش روان بخشی مهمی در مدیریت مادام العمر دیابت است. استفاده از این گروه ها برای درک عمیق تری از وضعیت شما می تواند تحولی در نحوه برخورد روزمره با وضعیت شما ایجاد کند و همچنین می تواند به شبکه پشتیبانی شما در درک بهتر چالش هایی که با آن روبرو هستید ، کمک کند. اگر احساس می کنید می توانید از این نوع مداخلات روانشناختی بهره مند شوید ، با پزشک مراقبت های اولیه ، کلینیک محلی دیابت یا ارائه دهنده خدمات بهداشتی در مورد چگونگی قرار دادن این جلسات در برنامه درمانی خود صحبت کنید. با کار کردن در کنار هم ، شما می توانید برنامه ای را پیدا کنید که به طور موثری در سفر خود مدیریتی تان پیشرفت کنید.

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

دیدگاه تان را بنویسید

 

x