فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 202

آیا کاکائو برای دیابت مفید است؟

ممکن است یک فنجان کاکائو داغ برای افراد دیابتی ممنوع به نظر برسد ، اما این نوشیدنی در واقع می تواند یک دوز سالم برای پیشگیری و جلوگیری از بیماری های قلبی که دلیل اصلی مرگ ناشی از دیابت هستند باشد...

 ممکن است یک فنجان کاکائو داغ برای افراد دیابتی ممنوع به نظر برسد ، اما این نوشیدنی در واقع می تواند یک دوز سالم برای پیشگیری و جلوگیری از بیماری های قلبی که دلیل اصلی مرگ ناشی از دیابت هستند باشد.

آیا کاکائو برای دیابت مفید است؟

تحقیقات جدید منتشر شده در ژورنال کالج قلب و عروق آمریکا شواهد قابل توجهی را نشان می دهد که ترکیبات موجود در کاکائو به نام فلاونول عملکرد و سلامت کلی عروق خونی را بهبود می بخشد. رگ های خونی ناسالم دلیل اصلی عوارض قلبی عروقی در افراد دیابتی هستند.

فلاونول ها ترکیبات گیاهی هستند که به طور طبیعی در شکلات ، شراب قرمز و برخی میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. مجموعه ای از شواهد در حال رشد نشان می دهد که فلاونول های کاکائو دارای فوایدی برای گردش خون هستند.

برای مطالعه استاد و رئیس قلب ، ریه و پزشکی عروقی در بیمارستان دانشگاه آخن و دانشگاه فنی آخن ، در آخن آلمان و همکارانش تأثیر یک کاکائو غنی از فلاونول را بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ پایدار و تحت درمان بررسی کردند.

شرکت کنندگان در این مطالعه به طور تصادفی در هر وعده کاکائو حاوی ۲۵ میلی گرم یا ۳۲۱ میلی گرم فلاونول را دریافت کردند. آنها به مدت ۳۰ روز روزی ۳ مرتبه کاکائو می نوشیدند. محققان عملکرد رگهای خونی هر بیمار را قبل و بعد از مصرف کاکائو در آغاز مطالعه و در روزهای ۸ و ۳۰ ، با استفاده از ترکیبی از تصاویر سونوگرافی و اندازه گیری فشار خون محاسبه کردند.

در بیمارانی که به مدت یک ماه کاکائو با فلاونول بالا نوشیده بودند ، عملکرد رگهای خونی آنها از یک حالت اختلال شدید به حالت طبیعی بهبود یافته بود. نوشیدن کاکائو با دوز پایین فلاوانول هیچ تغییر قابل توجهی در عملکرد رگهای خونی ایجاد نکرده بود.

محققان هشدار می دهند که کاکائوی دارای دوز بالای فلاونول که در مطالعه آنها استفاده شده بسیار بیشتر از مصرف روزانه در رژیم غذایی ایالات متحده یعنی بیش از ۲۰ تا ۱۰۰ میلی گرم است و شما نمی توانید آن را از فروشگاه ها تهیه کنید .

محققان خوشبین هستند که رژیم های غذایی حاوی فلاونول یک روش ابتکاری برای جلوگیری از بیماری های قلبی ارائه خواهد داد.

به گفته ی آنها : "این تحقیق به آنچه در دل بحث" شکلات سالم "متمرکز است و این موضوع در مورد فلاونول های کاکائو است که به طور طبیعی در کاکائو وجود دارند. "در حالی که تحقیقات بیشتری لازم است ، نتایج ما نشان می دهد که فلاونول های رژیم غذایی ممکن است به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم در پیشگیری از عوارض قلبی عروقی در بیماران دیابتی تأثیر مهمی داشته باشند."

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

دیدگاه تان را بنویسید

 

x