فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 166

نوشیدن چای برای دندان ها چه فایده ای دارد ؟

چای - به ویژه چای سبز - ممکن است فواید بی شماری برای سلامت دهان و دندان شما داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که چای میتواند با کاهش باکتری ها و اسید پوسیدگی تولید شده در دهان ، از ایجاد حفره جلوگیری کند. چای سبز و سیاه هر دو حاوی فلوراید هستند که می توانند به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کنند. ..

چای – به ویژه چای سبز – ممکن است فواید بی شماری برای سلامت دهان و دندان شما داشته باشد.

مطالعات نشان می دهد که چای میتواند با کاهش باکتری ها و اسید پوسیدگی تولید شده در دهان ، از ایجاد حفره جلوگیری کند. چای سبز و سیاه هر دو حاوی فلوراید هستند که می توانند به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کنند.

نوشیدن چای برای دندان ها چه فایده ای دارد؟

چای همچنین دارای پلی فنول که نوعی ریز مغذی های موجود در غذاهای گیاهی است می باشد که می تواند به شما در جلوگیری از التهاب و بیماری لثه کمک کند. و یک مطالعه نشان داد ه است که نوشیدن چای سبز حتی ممکن است با کاهش ترکیبات گوگردی در دهان به مبارزه با بوی بد دهان کمک کند.

فراتر از مزایای سلامتی دهان ، چای – به ویژه چای سبز – می تواند برای کل بدن شما مفید باشد. زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است که با کاهش خطر ابتلا به بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و دیابت مرتبط است. تحقیقات حتی نشان می دهد که چای سبز ممکن است به کاهش سرعت رشد انواع خاصی از سرطان ، از جمله سرطان دهان کمک کند.

نوشیدن چای می تواند یک افزودنی خوب برای یک رژیم غذایی سالم باشد که شامل غلات سبوس دار ، ماهی ، میوه ها و سبزیجات است. فقط توجه داشته باشید که:

• چای می تواند دندان های شما را لکه دار نیز بکند زیرا حاوی تانن که ماده ای زرد یا قهوه ای رنگ  موجود در گیاهان است که به چای رنگ می بخشد، است. مسواک زدن یا شستشوی دهان پس از نوشیدن چای می تواند به کاهش این لکها کمک کند.

• افزودن بیش از حد لیمو ، شکر یا عسل به چای داغ یا یخ زده نیز می تواند دندان های شما را فرسوده و مستعد پوسیدگی کند. برای بهره بردن از فواید چای آن را بدون شیرینی یا بدون قند مصرف کنید.

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

منابع:

deltadental

دیدگاه تان را بنویسید

 

x