فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 164

آیا مصرف دارو به سلامت دندان ها آسیب میرساند؟

دارویی که برای کمک به رفع یک مشکل در سلامتیتان مصرف می کنید ممکن است سلامت دهان و دندان شما را تهدید کند...

دارویی که برای کمک به رفع یک مشکل در سلامتیتان مصرف می کنید ممکن است سلامت دهان و دندان شما را تهدید کند.

یکی از رایج ترین عوارض جانبی ذکر شده در داروهای بدون نسخه و با نسخه ، خشکی دهان است. در حقیقت ، بیش از ۵۰۰ دارو می توانند باعث خشکی دهان شوند ، از جمله داروهایی که برای آلرژی ، آسم ، اضطراب و افسردگی مصرف میشوند.

آیا مصرف دارو به سلامت دندان ها آسیب میرساند؟

خشکی دهان می تواند بسیار آزاردهنده و ناراحت کننده باشد. و می تواند خطر پوسیدگی دندان ، بیماری لثه و عفونت دهان را افزایش دهد. به این دلیل که بزاق بهترین خط دفاعی بدن شما در برابر این مسائل است. برای رفع موقت خشکی دهان ، سعی کنید بیشتر آب بنوشید و آدامس های بدون قند بجوید.

اما خشکی دهان ممکن است تنها مشکلی که شما تجربه می کنید نباشد.

سایر عوارض جانبی داروهای خوراکی عبارتند از:

• زخم های پوستی یا زخم های سرد

• تورم لثه ها

• ایجاد طعمی فلزی ، نمکی یا تلخ

• پوسیدگی دندان در اثر قند موجود در بعضی از داروها

• لک شدن دندان ها

در صورت مشاهده عوارض جانبی از جمله خشکی شدید دهان با پزشک خود مشورت کنید ، وی ممکن است بتواند داروی دیگری را برای شما تجویز کند. در صورت استفاده از چندین دارو ، و یا در صورتی که تحت شیمی درمانی هستید و یا اخیراً پیوند عضو داشته اید ، احتمال این عوارض افزایش می یابند .

حتماً با دندانپزشک در مورد اینکه داروهایی که مصرف میکنید ممکن است چه تاثیری بر سلامت دندان شما داشته باشند صحبت کنید. به این ترتیب ، شما می توانید با دندانپزشکتان همکاری موثری داشته باشید تا عوارض جانبی دارو را کاهش داده و از لبخند خود محافظت کنید.

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

منابع:

deltadental

دیدگاه تان را بنویسید

 

x