فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 157

ورزش چگونه بر سیستم هاضمه شما تأثیر می گذارد؟

ورزش و هضم غذا می توانند از یکدیگر جدا باشند. هنگام ورزش ، بدن شما از انرژی خود برای هضم غذا استفاده نمی کند. درعوض ، هضم را کند می کند بنابراین می تواند خون را به جای روده برای تغذیه عضلات و ریه ها به سمت آنها هدایت کند...

ورزش و هضم غذا می توانند از یکدیگر جدا باشند. هنگام ورزش ، بدن شما از انرژی خود برای هضم غذا استفاده نمی کند. درعوض ، هضم را کند می کند بنابراین می تواند خون را به جای روده برای تغذیه عضلات و ریه ها به سمت آنها هدایت کند.

ورزش چگونه بر سیستم هاضمه شما تأثیر می گذارد؟

اگر کمی قبل از ورزش غذا خورده اید ، ممکن مشکلات گوارشی را تجربه کنید. بسته به نوع غذایی که خورده اید و شدت برنامه ورزشی شما ، ممکن است از سوزش معده ، درد شکم یا حتی استفراغ رنج ببرید.

به عنوان مثال ، خوردن یک وعده غذایی پیچیده که سرشار از فیبر ، پروتئین یا چربی باشد آن قبل از یک تمرین با شدت بالا ایده خوبی نیست و ممکن است نتیجه خوبی نداشته باشد. بنابراین اگر فقط یک چیز از این مقاله به یادتان می ماند خوب است که ان این باشد که:   زمان ورزش با زمان هضم غذا همزمان نیست.

مزایای ورزش برای دستگاه گوارش

اما آنچه گفتیم بدان معنا نیست که شما باید ورزش را کنار بگذارید! یک رژیم ورزشی منظم همراه با دیدگاه مثبت ذهنی و یک رژیم غذایی سالم و سرشار از فیبر عناصر سازنده یک سبک زندگی سالم هستند. ورزش حتی می تواند به درمان یبوست کمک کند و باعث هضم سالم شود!

با گذشت زمان ، ورزش منظم می تواند دستگاه گوارش شما را تقویت کند. اگر تناسب اندام دارید ، میزان خون هدایت شده به سیستم گوارشی شما کاهش می یابد زیرا در انجا نیاز کمتری به این خون است و در واقع در عضلات شما وقتی در حال ورزش هستید کارآیی بیشتری دارد.

هنگام ورزش احتیاط کنید

قبل از ورزش زمان مناسبی برای هضم را به بدن خود اختصاص دهید. اگر یک وعده غذایی حاوی پروتئین و چربی سنگین می خورید ، ممکن است به دو یا سه ساعت زمان برای هضم این غذا نیاز داشته باشید. قند خون شما افزایش می یابد تا به هضم غذایتان کمک کند. صبر کنید تا به حالت عادی برگردد تا بتوانید تمام انرژی خود را به تمرین اختصاص دهید.

یک وعده غذایی بزرگ ، به خصوص اگر حاوی چربی زیادی باشد ، می تواند هضم را به تعویق بیندازد ، که به نوبه خود شما باید زمان ورزش را به تأخیر بیندازید. از طرف دیگر ، نخوردن چیزی قبل از تمرین احساس خستگی و ضعف در شما ایجاد می کند. مگر اینکه روز قبل از ماراتن باشد ، یک وعده غذایی متعادل بخورید و قبل از ورزش به خود زمان دهید تا غذایتان را هضم کنید.

علاوه بر این ، در حین ورزش هیدراته باشید. کمبود آب بدن یکی از دلایل عمده مشکلات گوارشی مرتبط با ورزش است. اگر در هنگام هضم تمام مواد مغذی و اکسیژن مواد غذایی موجود در سیستم خود را جذب نکنید ، این امر می تواند منجر به یبوست ، ریفلاکس اسید و حتی مرگ میکروسکوپی روده شود.

مخصوصاً دونده ها ممکن است دچار اسهال شوند. و این اتفاق ترکیبی از تضاد فیزیکی و کمبود خون در روده است که می تواند باعث ایجاد این بیماری شود. اگر حساس هستید ، از مصرف کافئین ، لبنیات و شکر خودداری کنید.

نکات مربوط به خوردن غذا قبل از ورزش

در حالت ایده آل ، حدود سه ساعت قبل از ورزش غذا بخورید. اگر کمتر از دو ساعت قبل از تمرین چیزی می خورید ، کمتر بخورید. غذایی را بخورید که می توانید آن را به راحتی هضم کنید ، مانند غذاهای پر کربوهیدرات و کم چربی . موز ، نان تست و جو دو سر منابع عالی کربوهیدرات با فیبر کم هستند. از خوردن پروتئین ها و غذاهای پر فیبر که هضم کندتری دارند ، خودداری کنید. در طول رژیم ورزشی خود را هیدراته نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی آب مینوشید.

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

منابع:

manhattangastroenterology

دیدگاه تان را بنویسید

 

x