فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 156

چرا گوارش در چگونگی ظاهر پوست شما نقش دارد؟

متخصصان تغذیه همیشه به ارتباط قدرتمند بین سلامت پوست و سلامت روده ایمان داشته اند . در واقع شما آن چیزی نیستید که می خورید شما همان چیزی هستید که هضم و جذب می کنید. روده سنگ بنای سلامتی است...

متخصصان تغذیه همیشه به ارتباط قدرتمند بین سلامت پوست و سلامت روده ایمان داشته اند .

در واقع شما آن چیزی نیستید که می خورید شما همان چیزی هستید که هضم و جذب می کنید. روده سنگ بنای سلامتی است. در واقع ، روده جایی است که ۷۰ تا ۸۰ درصد سیستم ایمنی بدن در آن نهفته است. هنگامی که روده شما به طور مطلوب کار می کند ، انرژی ، پوست ، خلق و خو و عملکرد ایمنی بهتری را در خود مشاهده خواهید کرد. مراقبت از سلامت روده بسیار مهم است.

چرا گوارش در چگونگی ظاهر پوست شما  نقش دارد؟

در حالتی که نقضی وجود داشته باشد و اگر سیستم گوارشی شما به درستی کار نکند ممکن است دچار یبوست ، اسهال ، نفخ ، عدم تعادل هورمونی ، مشکلات پوستی و موارد دیگر شوید. بله ، درست است؛ آنچه در داخل اتفاق می افتد در خارج منعکس خواهد شد.

به عنوان خلاصه ای کوتاه برای کمک به شما در درک اینکه چرا هضم غذا نقش مهمی در سلامت پوست شما دارد ، میتوان گفت زیرا:

به شما در جذب مواد مغذی کمک می کند: جذب مواد مغذی یک عامل اساسی در حفظ سلامت پوست است. اگر روده شما به طور مطلوب کار نکند ، نمی تواند مواد مغذی حیاتی را که پوست شما برای سلامت به آنها نیاز دارد جذب کند.

از تجمع سموم در بدن جلوگیری میکند: روده به دفع سموم کمک می کند ، بنابراین اگر سیستم گوارشی شما به خطر بیفتد ، ممکن است سموم را به میزان موثر از بین نبرد.روده ای با عملکرد ضعیف این سموم را که می توانند در پوست شما ظاهر شود ، دوباره جذب میکند که منجر به ایجاد لکه ، جوش ، آکنه و سایر بیماری های پوستی می شود.

التهاب را کاهش می دهد: اگر فلور روده شما متعادل نباشد (به طور رسمی دیس بیوز نامیده می شود) ، می تواند باعث نشت روده و التهاب شود. که این اتفاق می تواند منجر به واکنش ایمنی بدن شود ، که منجر به قرمزی ، تورم وآسیب پوست می شود. تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد چگونه میکروبیوم روده ما با آکنه ارتباط دارد. مطالعه منتشر شده در Frontiers in Microbiology نشان داده است که مختل شدن یک مانع روده ای با بروز التهاب مرتبط است که در نهایت می تواند آکنه را تحت تأثیر قرار دهد.

خوشبختانه ، روش های زیادی برای تقویت سلامت روده و در نتیجه بهبود پوست و چهره شما وجود دارد.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما آورده ایم:

غذای واقعی بخورید

در ٰرژیم غذاییتان به مصرف پروتئین های با کیفیت و خوب پایبند باشد . چربی های سالم ، سبزیجات فراوان ،میوه ها، مغزها ، دانه ها و حبوبات را فراموش نکنید. غذاهای فرآوری شده ، بسته بندی شده و آماده را از لیست  تغذیه تان حذف کنید و از قند و شیرین کننده های مصنوعی نیز دور شوید.

آنزیم های گوارشی را بهینه کنید

داشتن مقادیر کافی اسید کلریدریک در معده به تجزیه غذا و در نتیجه به هضم غذا کمک می کند. ما توصیه می کنیم که در طول روز دو لیتر آب را با کمی سرکه سیب میل کنید.

مکمل

برای حمایت از روده ، استفاده از پروبیوتیک را با راهنمایی پزشک معالج توصیه می کنیم..

از غذاهای غنی از پروبیوتیک غافل نشوید

غذاهای تخمیر شده مانند کومبوچا ، کلم ترش و کفیر برای روده عالی هستند و التهاب را کاهش می دهند ، از هضم غذا پشتیبانی می کنند و متابولیسم را تقویت می کنند.

هیدراته بمانید

هر روز هدف خود را نوشیدن دو لیتر آب قرار دهید. این آب می تواند با نوشیدن مقداری چای گیاهی و ریختن دو قاشق چای خوری سرکه سیب در بطری آبی که در طول روز میل میکنید بهینه شود.

چربی های سالم بخورید

غذاهایی که غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ هستند ، عناصر سازنده غشا سلول هستند ، به این معنی که برای سلامت پوست ضروری هستند. غذاهایی مانند ماهی های روغنی ، دانه ی چیا ، دانه ی کتان ، گردو ، تخم مرغ و روغن زیتون دارای اسیدهای چربی هستند که پوست را تغذیه می کنند و برای داشتن پوستی لطیف و درخشان مهم هستند.

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

منابع:

jessicasepel

دیدگاه تان را بنویسید

 

x