فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 142

فواید یوگا در بارداری!

یوگا فعالیتی است که بر بهزیستی ذهنی و جسمی متمرکز است. این فعالیت از مجموعه ای از وضعیت های بدن (به نام آسانا) و تمرینات تنفسی استفاده می کند...

یوگا فعالیتی است که بر بهزیستی ذهنی و جسمی متمرکز است. این فعالیت از مجموعه ای از وضعیت های بدن (به نام آسانا) و تمرینات تنفسی استفاده می کند.

یوگا در بارداری یک روش عالی برای تحرک و سلامتی هم برای شما و هم برای کودک شماست. کلاس های یوگا در بارداری از تکنیک های آرام سازی و تنفس با حالت هایی استفاده می کنند که برای بارداری مناسب هستند.

فواید یوگا در بارداری

نشان داده شده است که یوگا اضطراب را کاهش می دهد و به زنان در حفظ بارداری و زایمان کمک می کند. همچنین می تواند خواب شما را بهبود بخشد. بسیاری از تکنیک های تنفسی که در یوگا استفاده می کنید می تواند به شما کمک کند تا برای زایمان آماده شوید.

اگر در طول زایمان از آنها استفاده کنید به شما کمک می کنند تا در اثر انقباضات خونسرد باشید و به طور مداوم نفس بکشید. انجام یوگا در دوران بارداری حتی ممکن است به این معنی باشد که شما در هنگام تولد کودک خود به تسکین درد کمتری نیاز دارید.

مطالعه ای که در مورد تأثیر یوگا بر روی حاملگی های دارای عوارض پرخطر انجام شده است ، نشان داده است که یوگا می تواند بر بارداری و سلامت کودک تأثیر مثبت بگذارد.

چه نوع یوگایی را باید در بارداری انجام دهم؟

اگر در زمینه یوگا تازه وارد هستید ، به دنبال کلاسی باشید که مخصوص خانم های باردار باشد. اگر مدتی است یوگا می کنید ، به معلم یوگای خود بگویید که باردار هستید بنابراین ممکن است او به شما آموزش هایی بدهد که طی آنها بیاموزید که چگونه وضعیت های مختلف بدن خود را تنظیم کنید. در حین بارداری به بهبود آنچه در یوگا تا کنون آموخته اید بپردازید زیرا این زمان زمان مناسبی برای آزمایش حالت های جدید و پیشرفته نیست.

با رفتن به ماههای میانی بارداری و رشد کودک ، مرکز ثقل شما تغییر می کند زیرا شکم شما بزرگتر می شود. این به این معنی است که شما احتمالاً تعادل خود را از دست می دهید ، بنابراین مراقب باشید و هنگام تمرین یوگا به آرامی حرکت کنید. برای حالت های ایستاده در صورت نیاز از تکیه گاه استفاده کنید (برای مثال دیوار یا صندلی.)

سبک های زیادی از یوگا وجود دارد و اگر ترجیح می دهید در دوران بارداری تمرین یوگا را شروع کنید ، به سمت سبک های آرام تر مانند هاتا هدایت خواهید شد. از یوگایی که در اتاق های گرم مانند Bikram انجام می شود خودداری کنید زیرا ممکن است بیش از حد گرم شوید.

پیدا کردن کلاس یوگای بارداری

برخی از حالت های یوگا و تمرینات تنفسی در دوران بارداری مناسب نیستند. به همین دلیل ، بهتر است یک کلاس یوگای بارداری پیدا کنید.

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

منابع:

tommys

دیدگاه تان را بنویسید

 

x