فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 139

آیا ورزش باعث سقط جنین می شود؟

چنین ادعایی ثابت نشده است که ورزش باعث سقط می شود اگر بارداری شما بدون عارضه است ، ورزش کردن برایتان بهتر از ورزش نکردن است...

چنین ادعایی ثابت نشده است که ورزش باعث سقط می شود. اگر بارداری شما بدون عارضه است ، ورزش کردن برایتان بهتر از ورزش نکردن است.

طبیعی است که نگران سقط جنین باشید ، به خصوص در روزهای اولیه بارداری و اگر قبلا تجربه ی سقط داشته اید. با این حال ، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ورزش باعث سقط جنین می شود.

آیا ورزش باعث سقط جنین می شود؟

در حقیقت ، اگر بارداری شما بدون عارضه باشد ، واقعا ورزش کردن برایتان بهتر از ورزش نکردن است. به عنوان مثال ، زنانی که در دوران بارداری فعال می مانند کمتر در معرض خطر دیابت بارداری و فشار خون بالا هستند.

اگر نگران هستید که کودک شما هنگام ورزش تکان بخورد بهتر است که نگران نباشید چرا که چنین اتفاقی نمی افتد. کودک شما در رحم شما ایمن است. با این حال اگر میخواهید فقط سطح اضطراب تان کم شود ، به دنبال تمرینات کم شدت و سبک مانند پیاده روی و شنای آرام باشید.

مزایای فعال بودن در دوران بارداری

ورزش در دوران بارداری می تواند:

به شما کمک کند تا خواب بهتری داشته باشید

احتمال ابتلا به برخی از شکایات معمول در بارداری مانند واریس ، تورم پا و خستگی را کاهش میدهد

اضطراب شما را کاهش میدهد و روحیه تان را تقویت میکند.

عوارض بارداری و ورزش

اگر در بارداری هر گونه نگرانی پزشکی دارید ، قبل از ورزش با پزشک یا ماما صحبت کنید. آنها می توانند در مورد میزان فعالیتی که برای شما و کودک شما بی خطر است به شما مشاوره دهند.

فعال تر شدن

شما می توانید در دوران بارداری خود ورزش کنید حتی اگر قبلاً فعالیت نداشته اید. ورزش های خوب برای بارداری عبارتند از:

پیاده روی

شنا کردن

یوگای بارداری

کلاسهای مخصوص زنان باردار در آب

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

منابع:

tommys

دیدگاه تان را بنویسید

 

x