فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 165

قلب و دهان بیشتر از آنچه بدانید به هم متصل هستند!

وقتی صحبت از ارتباط بین سر و قلب شما می شود ، فراتر از دندان هایتان به آن نگاه کنید. مطالعات متعدد ارتباط بین کاهش سلامت دهان و دندان و افزایش خطر بیماری های قلبی را نشان می دهد. در حقیقت ، افراد مبتلا به بیماری پریودنتال (لثه) تقریباً ۵۰٪ بیشتر دچار حمله قلبی می شوند...

وقتی صحبت از ارتباط بین سر و قلب شما می شود ، فراتر از دندان هایتان به آن نگاه کنید.

مطالعات متعدد ارتباط بین کاهش سلامت دهان و دندان و افزایش خطر بیماری های قلبی را نشان می دهد. در حقیقت ، افراد مبتلا به بیماری پریودنتال (لثه) تقریباً ۵۰٪ بیشتر دچار حمله قلبی می شوند.

قلب و دهان بیشتر از آنچه بدانید به هم متصل هستند!

شواهد علمی هنوز رابطه علت و معلولی را اثبات نکرده اند. این بدان معناست که هیچ اثبات قطعی وجود ندارد که نادیده گرفتن بهداشت دهان و دندان شما منجر به بیماری قلبی شود یا اینکه درمان بیماری لثه خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

با این حال ، ما می دانیم که هر دو بیماری در سراسر جهان ما شیوع دارد.

بیش از ۸۰٪ بزرگسالان آمریکایی به نوعی بیماری لثه دارند .

وقتی دهان شما به درستی تمیز نشود ، باکتری ها باعث تجمع موادی چسبنده (که به آن پلاک هم می گویند) میشوند و بافتهای اطراف آن نقاط را آلوده می کند. این امر منجر به قرمز ، متورم و حساس شدن لثه می شود. بسیاری از مردم حتی نمی دانند که به بیماری لثه مبتلا هستند.

۱مورد از هر ۴مرگ در ایالات متحده ناشی از بیماری قلبی است.

بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در کشور است. این بیماری شامل تنگی یا انسداد رگهای خونی میشود که می تواند منجر به درد قفسه سینه ، حمله قلبی یا سکته شود. در حالی که برخی از برنامه های دندانپزشکی پوشش گسترده تری  (مانند تمیز کردن های اضافی) را برای افراد مبتلا به این بیماری ارائه می دهند ، اما بیماری های قلبی با انتخاب های سالم مانند رژیم متعادل ، ورزش منظم ، عدم استعمال دخانیات و مصرف محدود الکل نیز قابل پیشگیری هستند.

باکتری ها و التهاب پیوندی بین بیماری لثه و بیماری های قلبی هستند. بهداشت دهان و دندان ضعیف خطر ابتلا به عفونت باکتریایی را افزایش می دهد. باکتری ها و سموم موجود در دهان از طریق جریان خون به قلب و بقیه بدن شما سرایت می کنند و ممکن است در التهاب رگ های خونی شما نقش داشته باشند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که بیماری های لثه و بیماری های قلبی میتوانند در اثز عوامل خطرزا مانند سیگار کشیدن نیز به وجود بیایند.

آیا رابطه مستقیمی بین سلامت دهان و قلب شما وجود دارد یا خیر ؟ پاسخ این سوال را دقیقا نمیدانیم اما میدانیم که با محافظت از خود در برابر بیماری های لثه و پوسیدگی دندان و پرهیز از استعمال دخانیات ، می توانید از قلب خود نیز مراقبت کنید

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

منابع:

deltadental

دیدگاه تان را بنویسید

 

x