فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 163

با یوگا سلامت دندان های خود را بهبود ببخشید!

تعداد فزاینده ای از مردم برای کمک به کنترل استرس و اضطراب زندگی روزمره به یوگا روی می آورند. اما آیا می دانید یوگا می تواند برای سلامت دهان شما نیز مفید باشد...؟

 تعداد فزاینده ای از مردم برای کمک به کنترل استرس و اضطراب زندگی روزمره به یوگا روی می آورند. اما آیا می دانید یوگا می تواند برای سلامت دهان شما نیز مفید باشد؟

با یوگا سلامت دندان های خود را بهبود ببخشید!

۱. استرس را کاهش می دهد

استرس می تواند به کاهش سلامت دهان و دندان کمک کند. استرس می تواند منجر به دندان قروچه، زخم های شانکر(زخم هایی در اثر وجود باکتری های زیاد و ایجاد پوسیدگی) و بیماری لثه شود. کسانی که استرس دارند گاهی غذاهای ناسالم می خورند ، از دندان و لثه خود غافل می شوند ، ویزیت های دندانپزشکی را کنار می گذارند ، سیگار می کشند یا بیش از حد الکل می نوشند. و همه ی اینها می تواند احتمال ابتلا به بیماری لثه را افزایش دهد. یوگا می تواند به ذهن و بدن شما کمک کند تا بهتر با استرس و اضطراب کنار بیایند و سلامت عمومی شما را بهبود ببخشند. کاهش سطح استرس همچنین می تواند التهاب را کاهش دهد ، که به نوبه خود ممکن است خطر ابتلا به بیماری لثه را کاهش دهد.

 ۲. وضعیت بدنی را بهبود می بخشد

ایجاد وضعیتی نادرست و بد در بدن به هنگام انجام کارهای روزمره مانند رانندگی یا نشستن پشت میز بسیار آسان و محتمل است. قوز کردن و یا ماندن در حالتهای نادرست و خمیده ممکن است آسیب شگفت انگیزی بر سلامت دهان و دندان شما وارد کند. این کار فک پایین شما را به جلو سوق دهد ، که می تواند باعث شود دندان های شما نامرتب شوند و در نتیجه دچار درد فک شوید. وضعیت بد بدن همچنین می تواند باعث فشار و تنش بر روی دندان هایتان نیز شود و نتیجتا منجر به آسیب احتمالی دندان ها شود. یوگا که باعث افزایش آگاهی بیشتر در مورد افکار ، احساسات و بدن شما می شود، می تواند بدن شما را در یک راستا و در حالتی صحیح قرار دهد. با تقویت وضعیت بهتر بدنتان در حالتهای روزمره می توانید فشار و تنش روی دندان ها و همچنین درد فک را کاهش دهید.

۳. تولید بزاق را تحریک می کند

تمرین یوگا به تولید بزاق کمک می کند که این امر نقشی اساسی در سلامت دهان و دندان دارد.بزاق با پاک کردن ذرات باقیمانده مواد غذایی که باکتریها را تغذیه می کنند از شما در برابر بیماری لثه و پوسیدگی دندان محافظت می کند. هنگام خوردن چیزی اسیدی که میتواند به مینای دندان شما آسیب برساند ، بزاق آن را با کلسیم ، فسفر ، فلوراید و سایر مواد معدنی ترمیم می کند. بزاق همچنین به از بین بردن میکروب ها و جلوگیری از بوی بد دهان کمک می کند.

۴. موجب تسکین می شود

برخی از بیماران سرطانی می گویند یوگا بدن آنها را تسکین داده و کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشیده است. یوگا اگرچه جایگزین درمان های پزشکی نیست اما "درمانی مکمل" محسوب می شود زیرا به کاهش اضطراب ، خستگی و افسردگی کمک می کند.

یوگا را امتحان کنید. فراتر از کمک به بهزیستی کلی تان ، ممکن است در راه سلامت دهان و دندانهایتان نیز پیشرفت های چشمگیری را مشاهده کنید.

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

منابع:

deltadental

دیدگاه تان را بنویسید

 

x