فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 9406

5 نکته برای آموزش مسواک زدن به کودکان

با آموزش دادن این 5 نکته به کودکتان، مسواک زدن را به یک فرایند لذت بخش برایش تبدیل کنید.

در چشم یک کودک، مسواک زدن چیزی است که می تواند بسیار ترسناک باشد، زیرا این یک تجربه جدید است.

بهترین روش برای آموزش به کودکتان برای لذت بردن از مسواک زدن دندان هایش، از بین بردن انگیزه منفی مرتبط با آن است.

5 نکته برای آموزش مسواک زدن به کودکان

به جای اینکه آن را به یک کار طاقت فرسا تبدیل کنید، ایده این است که تمیز کردن دندان های آنها را به یک تجربه سرگرم کننده و لذت بخش تبدیل کنید.

وقتی کودکان دندان‌های خود را مسواک می‌زنند، چند نکته و ترفند وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید تا نحوه مسواک زدن را به شیوه‌ای لذت‌بخش به آنها آموزش دهید!


1. مسواک زدن را از سنین پایین شروع کنید

اگر می خواهید فرزندانتان نحوه صحیح مسواک زدن دندان های خود را بیاموزند، مهم است که آموزش آنها را از سنین پایین شروع کنید.

با شروع زودهنگام، کودکان شما با مفهوم مسواک زدن به طور منظم آشنا می شوند. ایده این است که با فرزندان خود برای ایجاد یک روال، کار کنید.

هنگامی که یک روال خوب ایجاد کردید، باید اهمیت مسواک زدن را به طور کامل توضیح دهید. آموزش حفره ها، بوی بد دهان و پوسیدگی دندان به بچه ها مهم است.

بچه ها نمی خواهند میکروب های مضر در دهانشان باشد!

در طول کل فرآیند، باید به کودک خود یادآوری کنید که مسواک زدن منجر به لبخندی زیبا می شود. اگر از سنین پایین شروع کنید، آن‌ها تمایل بیشتری به مسواک زدن دارند.

همچنین ببینید:

نحوه صحیح مسواک زدن چگونه است؟


2. با آنها مسواک بزنید

اگرچه ممکن است گفتن آن آسان تر از انجام آن باشد، سعی کنید مسواک زدن را به یک تجربه سرگرم کننده تبدیل کنید.

همانطور که می دانیم، فرزندان ما دوست دارند هر آنچه را که می گوییم و انجام می دهیم کپی کنند. بنابراین، با آنها مسواک بزنید!

شما باید مسواک خود را بردارید و از مسواک زدن با هم لذت ببرید. این همچنین یک روش عالی برای اطمینان از اینکه همه دندان های خود را برای مدت زمان صحیح مسواک می زنند، است.

ایده خوبی است که یک تایمر بگیرید و آن را برای 2 دقیقه تنظیم کنید. در طول این دو دقیقه، همانطور که همراه با آنها مسواک می زنید، برای اینکه ببینید چه کسی می تواند بیشترین حباب خمیردندان را بسازد، رقابت کنید.

همچنین می توانید پس از آبکشی برای لذت بردن از «مسواک زدن»، یک مسابقه لبخند در آینه برگزار کنید.


3. بگذارید خمیر دندان و مسواک خود را انتخاب کنند

خوشبختانه، بسیاری از برندهای مسواک و خمیردندان محصولاتی برای کودکان دارند.

صرف نظر از اینکه کدام برند مورد علاقه شما است، ایده خوبی است که بچه های کوچک خود را با خود به فروشگاه ببرید و به آنها اجازه دهید مسواک و خمیردندان خود را انتخاب کنند.

با بسیاری از الگوهای رنگی، طعم‌ها و شخصیت‌های مورد علاقه روی برچسب، انتخاب یکی از آنها دشوار است. بنابراین آنها می توانند چند مسواک یا خمیر دندان داشته باشند.

همچنین ممکن است متوجه شوید که برخی از طعم‌های خمیردندان آنطور که بسیاری از کودکان هنگام تصمیم‌گیری پیش‌بینی می‌کنند لذت‌بخش نیستند. ممکن است ایده خوبی باشد که آنها چندین طعم مختلف را انتخاب کنند.

مسواک های چرخان می تواند برای کودکان سرگرم کننده باشد و در شستن دندان های کوچک موثر عمل می کنند.

برخی از برس‌ها هستند که هنگام اتمام تایم 2 دقیقه ای مسواک، موسیقی پخش می‌کنند و به فرزندان شما نشان می‌دهند که زمان مسواک زدن به پایان رسیده است.


4. مهارت های مسواک زدن آنها را تعریف کنید

شاید هیچ چیز بیشتر از داشتن یک تشویق کننده در کنارشان انگیزه ای برای بچه ها ایجاد نمی کند، به خصوص وقتی که آن تشویق کننده والدین آنها باشد.

به همین دلیل بسیار مهم است که مهارت های مسواک زدن کودکان خود را تحسین کنید و آنها را تشویق کنید که دو بار در روز به طور معمول مسواک بزنند.

نگران آشفتگی ها یا بی نظمی هایی که ممکن است هنگام مسواک زدن روی پیشخوان یا سینک ایجاد شود نباشید. ایده این است، تقویت مثبت یک راه عالی برای اطمینان از اینکه کودکان این روال بهداشت خوب دندان را تا آخر عمر با خود همراه دارند.

ایده بعدی می تواند یک نمودار تشویقی باشد که روی دیوار نصب می شود تا هر بار که کودک همراه با مسواک نخ دندان استفاده کرد یک برچسب زیبا روی نمودار قرار بگیرد.


5. دندانپزشک مناسب را انتخاب کنید

انتخاب دندانپزشک مناسب یکی دیگر از مراحل مهم در آموزش بهداشت خوب دندان به فرزندانتان است.

از دندانپزشک فرزندانتان بخواهید که از تمیزی دندان آنها تمجید کند، این راهی عالی برای تشویق آنهاست.

گرفتن تایید از والدین یک چیز است، اما وقتی از طرف یک شخصیت با لباس سفید و با عنوان دندانپزشک تشویق می شوند، کاملاً متفاوت است.

دندانپزشک باید محیط مطب را برای کودکان سرگرم کننده و بدون استرس کند، تا برای دفعات بعدی کودکان مشتاقانه به دندانپزشک مراجعه کنند.

همچنین ببینید:

چگونه با ترس از دندانپزشکی کنار بیاییم


تجربه مسواک زدن کودکان خود را افزایش دهید

مسواک زدن دندان ها دیگر نباید تجربه ای وحشتناک در خانه شما باشد! این نکات و ترفندهای مسواک زدن کودکان را در ذهن داشته باشید تا به کودکان خود بیاموزید چگونه دندان های خود را به تنهایی مسواک بزنند و در واقع لذت ببرند!

حتی اگر هنوز دندان‌های فرزند شما رشد نکرده است، باز هم می‌توانید به او اجازه دهید مسواک زدن دندانتان را تماشا کند این می تواند ذهنیت کودک را برای مسواک زدن تقویت کند.


توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.


منابع:

pediatricdentistryofburke

دیدگاه تان را بنویسید

 

x