فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 9398

بیماران دیابتی تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار می‌گیرند

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، از هزینه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای بیماران خاص و صعب‌العلاج طی ۳ ماه گذشته خبر داد و گفت: بیماران دیابتی تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار می‌گیرند.

مهدی رضایی درباره آخرین وضعیت صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج اظهار کرد:

پس از آغاز به کار صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج از آبان ماه، تاکنون بیش از 200 هزار نفر از بیمه‌شدگان در سامانه‌های سازمان بیمه سلامت ایران نشان‌دار شدند، برای این 200 هزار نفر به دو شکل خدمات ارائه می‌شود.

بیماران دیابتی تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار می‌گیرند

نوع اول برای 27 بیماری، بسته خدمتی شامل خدمات تشخیصی، ویزیت، آزمایش، تصویربرداری و خدمات درمانی شامل مداخلات پزشکی و دارویی در سامانه‌ها بارگذاری شده و افراد پس از نشان‌دار شدن به صورت خودکار از مزایای صندوق بهره‌مند می‌شوند.


وی افزود: نوع بعدی خدمات به شکلی است که افراد می‌توانند برای 107 بیماری که دارای بسته‌های خدمتی نیستند، اسناد هزینه‌های خود را به ادارات کل استانی ارائه کرده و پس از تأیید کمیته‌های استانی تا سقف 50 میلیون تومان تحت عنوان خسارت هزینه‌های انجام شده از جیب را دریافت کنند.


رضایی تصریح کرد: طبق توافق‌ به عمل آمده مقرر شد که هر کدام از سازمان‌های بیمه‌گر به بیمه‌شدگان تحت پوشش خود، به طور مستقیم ارائه خدمت کنند و اعتبار مربوطه از محل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج به آنها پرداخت خواهد شد.

همچنین ببینید:

راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص با اعتبار 5000 میلیارد تومان

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: تاکنون در سامانه‌های بیمه سلامت 200 هزار نفر ثبت‌نام و نشان‌دار شدند، البته پیش‌بینی می‌شود به این تعداد بیمه‌شدگان بیمه سلامت اضافه شود که امیدواریم با اطلاع‌رسانی مناسب سایر افراد به جمع 200 هزار نفر افزوده شوند.


رضایی درباره هزینه‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج اظهار کرد: در سه ماه گذشته بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد تومان از سهم سازمان و صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج برای بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده که بیشترین هزینه مربوط به گروه بیماری‌های سرطانی است و بخش عمده پرداختی‌ها در حوزه دارو است.


معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، درباره بهره‌مندی بیمه‌شدگان سایر بیمه‌های پایه از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، افزود:

طی توافق با سازمان‌های بیمه‌گر اصلی مانند تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح، این سازمان‌ها به صورت مستقیم می‌توانند خدمات را به بیمه‌شدگان خود ارائه کنند و اعتبار مربوطه از سوی صندوق تأمین شود، لذا مشکلی در این باره وجود ندارد. به طوری که در مرحله اول برای تأمین اجتماعی 300 میلیارد تومان و برای نیروهای مسلح 50 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه بیماران دیابتی نیز تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: خدمات دارویی این بیماران تحت پوشش قرار گرفته و بسته خدمتی بیماران دیابتی نیز به‌زودی به بسته‌های تحت پوشش بیماران خاص و صعب‌العلاج اضافه خواهد شد.


منبع:

tasnimnews

دیدگاه تان را بنویسید

 

x